Zmiana postaw konsumenckich
Zmiana postaw konsumenckich – to działanie wykonywane przez firmę w celach marketingowych. Zmiana postaw konsumenckich może odbywać się przy zastosowaniu jednej z szeregu strategii:
- Wpływ na zwiększenie przekonania konsumentów, co do posiadania przez produkty danej marki ważnych cech (przede wszystkim cech, w których dana marka wypada słabo wobec konkurencji).
- Zwiększenie w opinii konsumentów ważności tych cech, w których dany produkt przoduje na rynku
- Poszerzenie struktury postawy o nową cechę produktu – często wiąże się to z nowym zastosowaniem dla produktu
- Pogorszenie przekonania o cechach konkurencyjnych marek – zidentyfikowanie ich silnych cech, a następnie ich zdeprecjonowanie lub odwrócenie ich znaczenia.
- Podejście łączące kilka opisanych wyżej strategii
Zmiana postaw konsumenckich można powiedzieć, że polega ogólnie na postawieniu danej marki w możliwie korzystnej postawie względem konkurencji. Jest to pozycjonowanie marketingowe.
Literatura:
Falkowski, A., Tyszka, T. (2009) Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk; str. 134-138