Dodanie nowej cechy produktu – liczba cech produktu może być głównym argumentem przy dokonywaniu jego oceny, nawet jeśli informacje są niezrozumiałe dla kupującego. Dodanie nowej cechy produktu może być sposobem na poprawę jego oceny. W przypadku skomplikowanego żargonu specjalistycznego nawet pojęcia odnoszące się do cech świadczących o niskiej jakości będą odbierane pozytywnie przez osoby nieobeznane w temacie. Dodanie nowej cechy produktu, takiej, której nie posiadały wcześniej żadne inne produkty na rynku umożliwia marce zdobycie rynkowej przewagi. Na wprowadzaniu udoskonaleń więcej mogą zyskać oceny produktów umiarkowanych w swojej kategorii niż takich, które oceniane są jako wysokiej jakości. Bezpieczniej jest także dodawać nową cechę do produktu droższego i o wysokiej jakości, niż do produktu taniego i o niskiej jakości. Dodanie nowej cechy produktu jest skuteczne dla wyników produktu na rynku tylko wtedy, gdy sama nowa cecha trafia w potrzeby konsumentów.

Literatura:

Falkowski, A., Tyszka, T. (2009) Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk; str. 232-234