Struktura i funkcje znaku towarowego – znak towarowy posiada szereg funkcji. Funkcje znaku towarowego to:

– odróżnianie organizacji pomiędzy innymi podobnymi i konkurencyjnymi organizacjami,

– umożliwienie wykrystalizowania się tożsamości firmy,

– obejmowanie wyobrażeń o towarze, na podstawie kryterium jego pochodzenia (od danej firmy):

  1. a) Wyodrębnienie towaru spośród innych tego samego rodzaju – połączenie znaku i towaru mówi o prawie własności znaku, stąd ochrona prawna znaku i prawo do jego rejestracji w Urzędzie Patentowym,
  2. b) Skojarzenie z danym towarem, przyjmujące formę afektu dodatniego lub ujemnego – szczególnie pozytywne skojarzenia mają wpływ na wewnętrzną wartość znaku, będąc cennym składnikiem majątku firmy.

Literatura:

Falkowski, A., Tyszka, T. (2009) Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk; str. 337-341