Tworzenie wizerunku – tworzenie wizerunku marki opiera się na segmentacji psychograficznej, czyli podziale rynku ze względu na osobowościowe sylwetki konsumentów. Z perspektywy marketingowej korzystne jest takie tworzenie wizerunku danej marki, które odpowiadałoby w jak największym stopniu charakterystyce docelowej grupy konsumenckiej – konsumenci mają skłonność do podkreślania pożądanych cech własnych przez wybór marek o pożądanym przez nich wizerunku, reprezentującym cechy, z którymi chcą być identyfikowani, np. zamożność, dobry gust, męskość/kobiecość. Tworzenie wizerunku może przebiegać przy pomocy tradycyjnych marketingowych metod, takich jak profilowane reklamy, jak również przy użyciu marketingu wirusowego. Możliwe jest także wykorzystanie negatywnej plotki w celu np. pogorszenia opinii konkurencji.

Literatura:

Falkowski, A., Tyszka, T. (2009) Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk; str. 153-171, 189-190