Zmiana postaw konsumenckich – to działanie wykonywane przez firmę w celach marketingowych. Zmiana postaw konsumenckich może odbywać się przy zastosowaniu jednej z szeregu strategii:

  1. Wpływ na zwiększenie przekonania konsumentów, co do posiadania przez produkty danej marki ważnych cech (przede wszystkim cech, w których dana marka wypada słabo wobec konkurencji).
  2. Zwiększenie w opinii konsumentów ważności tych cech, w których dany produkt przoduje na rynku
  3. Poszerzenie struktury postawy o nową cechę produktu – często wiąże się to z nowym zastosowaniem dla produktu
  4. Pogorszenie przekonania o cechach konkurencyjnych marek – zidentyfikowanie ich silnych cech, a następnie ich zdeprecjonowanie lub odwrócenie ich znaczenia.
  5. Podejście łączące kilka opisanych wyżej strategii

Zmiana postaw konsumenckich można powiedzieć, że polega ogólnie na postawieniu danej marki w możliwie korzystnej postawie względem konkurencji. Jest to pozycjonowanie marketingowe.

Literatura:

Falkowski, A., Tyszka, T. (2009) Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk; str. 134-138