Zasady konstruowania reklamy – reklama jest jednym z podstawowych bodźców marketingowych i ważnym elementem większości strategii marketingowych. Zasady konstruowania reklamy dotyczą na przykład progu bodźca, jaki treść reklamowa powinna przekroczyć, aby zostać zauważoną. Reklamy są często skonstruowane na bazie praw psychologii postaci, aby otrzymać odpowiedni efekt skupiający uwagę odbiorców treści reklamowej. Zasady konstruowania reklamy dotyczą także uwzględnienia wewnętrznego i zewnętrznego kontekstu, w jakim będzie ona odbierana. Podczas projektowania reklam, aby dodatkowo wzmocnić ich wpływ na odbiorcę i zmianę jego postaw wobec reklamowanego produktu stosuje się zabiegi mające na celu wywołanie u osoby emocji. W tym celu stosuje się bodźce, które mają wywołać emocje pozytywne u odbiorcy, a także: schemat dziecięcości (emocje wywoływane przez dzieci oraz młode zwierzęta),  elementy powiązane z pożądaniem seksualnym,  humor, czy w niektórych przypadkach emocje negatywne – wykorzystują je tzw. reklamy lękowe, czy reklamy wykorzystujące emocje kłopotliwe.

Literatura:

Falkowski, A., Tyszka, T. (2009) Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk; str. 15-45, 115-129