Społeczny kontekst spostrzegania bodźców – sposób organizowania percepcji dodatkowo komplikuje się pod wpływem specyficznych zasad środowiska społecznego.  Społeczny kontekst spostrzegania bodźców opiera się na strukturach poznawczych, charakterystycznych dla danej kultury. Tworzą one kontekst wewnętrzny, w odniesieniu do charakterystycznych zachowań pewnych grup społecznych, nazywanych segmentami rynku. Społeczny kontekst spostrzegania bodźców dobrze obrazują reklamy wykorzystujące kontekst społeczny, polityczny czy kulturowy w danym kraju czy regionie. Wykorzystanie gier słownych, odniesień do znanych czy aktualnie popularnych dzieł kultury, odniesienia do życia politycznego czy kulturowego oraz wykorzystanie znanych postaci – wszystko to są przykłady sytuacji, w których społeczny kontekst spostrzegania bodźców staje się niezbędny do zrozumienia i analizy treści przekazu.

Literatura:

Falkowski, A., Tyszka, T. (2009) Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk; str. 41-43