Cecha produktu – chociaż konsument nie ma generalnie dostępu do wielu informacji o produkcie, takich jak jego trwałość, czy brak niepożądanych skutków ubocznych, to jednak wykorzystuje on pewne wskaźniki w celu wnioskowania o interesujących go zagadnieniach związanych z produktem. Cecha produktu jaką może w tym wykorzystać to zapach, dźwięk, kolor, cena czy gwarancja. Jest to nierzadko wykorzystywane przez producentów, którzy dodają do produktu odpowiednie kompozycje zapachowe (zapach nowości, starości, czy wykwintności), aby były one bardziej atrakcyjne, „wyposażają” produkty w odpowiednie dźwięki (dźwięk migawki aparatu, czy odgłos chrupania chipsów), czy dodają barwniki. Cena jest częstym wskaźnikiem jakości produktu – produkt zbyt tani może być uznany za niesolidny. Znaczenie ma także gwarancja – produkty o długoterminowej gwarancji postrzegane są jako lepszej jakości. Cecha produktu jaka może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży to udoskonalenia i dodatkowe funkcje. Chociaż często konsument wcale z nich nie korzysta, to jednak dzięki nim produkt wydaje się bardziej atrakcyjny.

Literatura:

Falkowski, A., Tyszka, T. (2009) Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk; str. 206-207 ,234-235