Próg bodźca – jest związany z wrażliwością zmysłową i oznacza to, co może być przez zmysły dostrzeżone. Próg bodźca określa minimalne wielkości wymiarów bodźca dostrzegalnego. Dźwięk poniżej progu nie będzie usłyszany, reklama przy drodze, ale w zbyt dużej odległości od niej nie będzie zauważona itd. . Próg bodźca jest najniższy dla wzroku i dotyku, co oznacza że te zmysły są u ludzi najbardziej wrażliwe. Średnio wrażliwy jest słuch, zaś mało wrażliwy smak i zapach. Próg bodźca to inaczej dostosowanie systemu spostrzegania człowieka do fizycznej rzeczywistości. Pojęcie to jest powiązane z problematyką spostrzegania podprogowego, czyli wpływu bodźców, których nie są w świadomy sposób spostrzegane.

Literatura:

Falkowski, A., Tyszka, T. (2009) Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk; str. 18-20