Przywiązanie do marki – to nawyk kupowania produktów tej samej marki, częsty w przypadku produktów codziennego użytku. Przywiazanie do marki to uproszczona procedura wyboru – konsumenci po prostu kupują ten produkt, który już wcześniej znali. Konsumenci co prawda korzystają z promocji cenowych, lecz w niektórych przypadkach przywiązanie do marki jest na tyle duże, że ciężko jest znaleźć dostateczną zachętę do zmiany nawykowych wyborów. Przywiązanie do marki to nie tylko powtarzalne zachowanie, ale i pozytywna postawa do produktu. Odmianą zjawiska jest także przywiązanie do głównego sklepu. Inne badania wyodrębniły także podzielone przywiązanie do marki i wyłączne przywiązanie do marki. Związanym z tym pojęciem jest także podtrzymanie, czyli długość okresu, w którym zakupy produktów danej marki są powtarzane.

Literatura:

Falkowski, A., Tyszka, T. (2009) Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk; str. 239-257